אנו נעמידך על רגליך "עמודי זהב על אדן כסף ורגליים נאות על עקבים נכונים" - בן סירא כ"ז-י"ח

האם ניתוח ציפורן חודרנית כואב?

מצד אחד כואבת לכם הציפורן החודרנית וכל העור שמסביבה, אבל מצד שני אתם חוששים מהניתוח ולא באמת יודעים מה הוא כולל בתוכו. זה הרגע שלכם לקחת כוס קפה מרגיעה, כי גם עם הניתוח אפשר להתמודד בכבוד. כל מה שרציתם לדעת הציפורן החודרנית, הניתוח והשלבים הנלווים – ולא היה לכם את מי לשאול, כעת במאמר שלפניכם.

קצת על ציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית מאפיינת אנשים רבים מן האוכלוסייה בטווח גילאים רחב, כשאר למעשה כל אדם יכול ללקות לפחות פעם אחת בחייו בציפורן החודרנית, וזו הסיבה שמומלץ לדעת היטב מהם התסמינים שלה, על מנת למנוע החמרה וסיבוכים. הציפורן החודרנית נגרמת כאשר הציפורן גדלה בצורה שאינה תקינה ולפיכך היא חודרת עמוק לתוך העור, מה שגורם למגוון רחב של תסמינים לא נעימים ואפילו זיהומיים.

התסמינים של ציפורן חודרנית

לציפורן חודרנית יש מגוון רחב של תסמינים לא נעימים, אשר כל אחד מהם בנפרד וכולם ביחד, עלולים להצביע על קיומה של הציפורן החודרנית. בין בתסמינים ניתן למצוא: כאב ברמה זו או אחרת באצבע הסובלת, הפרשה מוגלתית, אודם, דימום, נפיחות ואפילו זיהום. עם הופעת התסמינים יש לטפל בהם מוקדם ככל האפשר כיוון שהם עלולים לזהם גם אצבעות נוספות בכף הרגל וכך ליצור סיבוכים מזדמנים שנובעים מזיהום עמוק, שגם אינו בריא לגוף.

עוד לפני הניתוח… מה הגורמים לציפורן חודרנית

ידיעת הגורמים לציפורן חודרנית, יכולה להוביל למניעה של כל התהליך, ולכן גם אם אתם לא סובלים מציפורן חודרנית, מומלץ כי יהיה לכם ידע על הגורמים שלה, על מנת שתוכלו למנוע אותה. 

הגורמים העיקריים לציפורן חודרנית, הם:

  • גזירה לא נכונה של הציפורניים בכך הרגל
  • סיבה גנטית או תורשתית
  • חבלה בציפורן בעקבות פציעה או נפילה
  • לחץ מתמשך על כף הרגל בעקבות אביזרי הנעלה שאינם תואמים למידה
  • הזעת יתר
  • זיהום
  • פטרייה
  • ומחלות שונות, כמו: סוכרת, השמנת יתר, מחלות לב וכבד ועוד.

הדרגות השונות בציפורן החודרנית

בציפורן החודרנית קיימות דרגות חומרה שונות. כאשר היא בדרגה הקלה, ניתן לטפל בה במגוון אמצעים, ואפילו כאלה ביתיים – כמו השרייה של כף הרגל במים עם סבון או בחומר חיטוי כמו פולידין. אך במקרה בו כבר נוצרה מוגלתיות באצבע או לחילופין התסמינים הולכים ומחמירים, פעמים רבות שלב המחלה מחריף ואמצעים אלטרנטיביים כבר אינם מועילים, מה שאומר שיש להיעזר בניתוח על מנת לפתור את הבעיה ואף למנוע סיבוכים משמעותיים שיכולים להיגרם ממנה.

למה חשוב לטפל בציפורן חודרנית מוקדם ככל האפשר?

טיפול מוקדם בציפורן חודרנית יכול להוביל למניעה של הניתוח, אך גם במקרה בו אתם עומדים לפני ניתוח, ההמלצה היא לבצע אותו כמה שיותר מהר כיוון שאי טיפול בציפורן חודרנית עלול להוביל לזיהום שמתפשט בשאר חלקי הגוף וחודר אל העור, ואפילו חלילה לנמק שעלול להתפשט ולגרום לסכנת חיים.

קצת על הניתוח להסרת ציפורן חודרנית

ניתוח להסרת ציפורן חודרנית כולל שלושה מרכיבים מרכזיים, אשר מובילים לריפוי של הציפורן החודרנית. השלב הראשון הוא שלב ההרדמה, אשר מאפשר למטופל לא להרגיש כאבים בכל שלב הטפול הניתוחי. השלב השני הוא שלב ההסרה, אשר מתבצע על ידי חיתוך עדין סביב החלק של הציפורן הנגועה, והשלב השלישי הוא שלב הצריבה, אשר מטפל בבסיס הציפורן ונועד למנוע הישנות של הציפורן החודרנית, כך שלא יהיה צורך בניתוח נוסף בעתיד

האם ניתוח ציפורן חודרנית כואב?

אמנם, מדובר בניתוח שהוא אינו נעים בכלל, אך למעשה הפרוצדורה כמעט ואינה גורמת לכאב, כיוון שכל התהליך מתבצע בהרדמה מה שמונע מכם להרגיש את הכאב. גם לאחר שפגה השפעת ההרדמה, ניתן להיעזר במשככי כאבים אשר מפחתים את כאבי ההתאוששות, כאשר הקפדה מלאה על כללי ההחלמה מן הניתוח מאפשרים מינימום כאבים והחלמה יעילה.

לסיכום

ניתוח לציפורן חודרנית הוא לעיתים הכרחי, אך חשוב לזכור שבטיפול נכון ומקצועי הוא כמעט ואינו כואב או מציק לעובר אותו.

על מה דיברנו עד כה?
דניאל וייס - פודיאטור
דניאל וייס - פודיאטור

מייסד ומנהל רפואי – מרפאות וייספיט לכף הרגל ופצעים.
יו"ר – ועדה המייעצת בפודיאטריה לשר הבריאות.
שותף מייסד חברת Diagnosi – פיתוח טכנולוגי לרגלי סוכרתיים.
יועץ ארצי בכיר לכף הרגל הסוכרתית – קופ"ח מכבי.
מנהל מרפאת כף רגל – צה"ל (מיל.)

כואב לך בכף הרגל? | צרו איתי קשר:
מאמרים נוספים באותו נושא: