אנו נעמידך על רגליך "עמודי זהב על אדן כסף ורגליים נאות על עקבים נכונים" - בן סירא כ"ז-י"ח

כמה עולה טיפול בציפורן חודרנית

ציפורניים חודרניות יכולות להיות בעיה רפואית כואבת במיוחד ומתסכלת עבור רבים. אך לשמחתנו, קיימות מגוון אפשרויות טיפול זמינות. כיום, העלות של טיפול בציפורן חודרנית יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים. אנשים שבאים לגשת לטיפול כזה, שואלים את עצמם לעיתים קרובות, מהן העלויות הכוללות של ההליך, מהו הטווח של המחירים שאכן יספק להם תוצאה יעילה וטובה, ומה ההוצאה המתוכננת שלהם בהתחשב בתוכניותיהם הכלכליות כאשר הם מתעתדים לבצע ניתוח כזה. בדיוק לשם כך, ננסה כעת להגדיר מהם הגורמים שמייצרים את טווח העלויות של ההליך, ומהם הטווחים עצמם של ההליך.

טיפולים ביתיים קלים

קודם כל, במקרים קלים של ציפורן חודרנית, הטיפול יכלול בדרך כלל אמצעים לטיפול עצמי. לדוגמה, השרייה של כף הרגל שלכם במים פושרים או לחלופין מריחת משחה, ללא כלל מרשם מרופא. טיפולים אלו, הם בדרך כלל זולים. כלומר, עלות המוצרים לטיפול עצמי, נעה בין כמה שקלים לסביבות 100 שקלים. במקרים מסוימים, הרופא עשוי להמליץ על מוצר ספציפי או לספק מרשם לתרופה חזקה מעט יותר. חשוב לדעת כי הכיסוי הביטוחי שלך יכול לכסות חלק מהעלות של הטיפולים האלה או אפילו את כל ההוצאות שלכם, בהתאם לסוג הביטוח.

טיפולים מורכבים יותר

במקרים חמורים יותר של ציפורן חודרנית, ייתכן שיהיה צורך בהתערבות של רופא. ההתעברות, יכולה לכלול בין היתר הליכים כירורגיים כגון הסרת ציפורניים חלקית או מלאה. כאן, זה כבר נהיה מעט יקר יותר. העלות של הליכים כאלו, יכולה להשתנות במידה רבה, בהתאם לסוג ההליך ולמנתח  שתבחרו. הסרת ציפורניים חלקית, למשל, יכולה לעלות בין 1000 ל-4000 שקל, בעוד שהסרת ציפורניים מלאה בניתוח יכולה לעלות למעלה מ-5000 שקל. בנוסף, תצטרכו גם לחשב את העלויות של כל טיפול לפני ואחרי הניתוח, כגון צילומי רנטגן, ייעוץ וביקורי מעקב- סכומים שיכולים להצטבר לעוד כמה מאות שקלים.

מיקום ביצוע הטיפול

העלות של טיפול בציפורן חודרנית יכולה להיות מושפעת גם מהמיקום של ספק הטיפול הרפואי שתבחרו. הטיפול בבית חולים או בחדר מיון הוא בדרך כלל יקר יותר מטיפול אצל רופא או במרכז טיפול דחוף כגון "טרם". הסיבה לכך היא, שבתי חולים וחדרי מיון גובים תשלומים נוספים, כגון דמי שהות, שיכולים להגדיל משמעותית את העלות הכוללת של הטיפול. לכן, העלות הממוצעת של טיפול בציפורן חודרנית בבית חולים יכולה לנוע בין 8,000 ל-16,000 שקלים, בעוד שטיפול במרכז טיפול דחוף עשוי לעלות בין 500 ל-1,300 שקלים.

איש המקצוע

העלות של טיפול בציפורן חודרנית יכולה להשתנות גם בהתאם לסוג המומחה שיבצע את ההליך. רופאים מתמחים עשויים לגבות פחות עבור טיפול בציפורן חודרנית מאשר פודיאטרים או מומחים לכף הרגל והקרסול. עם זאת, מומלץ מאוד לבחור אדם עם ניסיון וכישורים בטיפול בציפורניים חודרניות כדי להבטיח שתקבלו את הטיפול הטוב ביותר האפשרי. עלות הטיפול יכולה להיות מושפעת גם מהמיקום הגיאוגרפי של המטפל, כאשר המחירים בדרך כלל גבוהים יותר באזורים עירוניים מאשר באזורים כפריים.

כיסוי הביטוח

אם יש לכם ביטוח בריאות, העלות של טיפול בציפורן חודרנית עשויה להיות מכוסה באופן חלקי או מלא על ידי התוכנית שלכם. יחד עם זאת, הכיסוי הפרטני ועלויות התשלום מכיסכם יהיו תלויות בסוג תוכנית הביטוח שיש לכם. תוכניות ביטוח רבות, דורשות תשלום כיסוי או ביטוח משותף עבור הליכים רפואיים, וחלק מהתוכניות עשויות לכלול השתתפות עצמית שיש לעמוד בה עוד קודם החלת הכיסוי. אם אינכם בטוחים לגבי הכיסוי הביטוחי שלכם, צרו קשר עם סוכן הביטוח שלכם כדי לקבוע עבור אילו עלויות אתם תהיו אחראים.

שירות ללא כיסוי

עבור אנשים ללא כיסוי ביטוחי, עדיין קיימות אפשרויות לטיפול בציפורן חודרנית במחיר סביר יחסית. ספקי שירותי בריאות רבים מציעים תוכניות תשלום או אפשרויות מימון כדי לעזור לחולים "לספוג" את עלויות הטיפול. בנוסף, קיימים מרפאות ומרכזי בריאות קהילתיים שמציעים שירותים רפואיים מוזלים או בחינם לאנשים שעומדים בדרישות הכנסה או זכאות מסוימות.

סיכום הגורמים

אם נסכם לבינתיים, העלות של טיפול בציפורן חודרנית יכולה להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים. מעלויות זולות יחסית לאמצעי טיפול עצמי או מוצרים ללא מרשם, ועד למקרים חמורים יותר שידרשו ניתוח או התערבויות רפואיות אחרות, שעלולות להיות יקרות הרבה יותר. המיקום של המטפל שתבחרו, סוג הביטוח והביטוח גם יכולים להשפיע על העלויות. 

טיפולים אלטרנטיביים

טיפולים נוספים רפואיים, כוללים גם טיפולים אלטרנטיביים שעשויים להיות יעילים בטיפול בציפורניים חודרניות. יש אנשים שהצליחו עם תרופות ביתיות כמו הנחת חתיכת כותנה קטנה או חוט דנטלי מתחת לציפורן הפגועה כדי לעודד אותה לצמוח כלפי חוץ. "תרופות סבתא אחרות" מבטיחות הקלה על ידי השריית כף הרגל בתערובת של מים חמימים ומלח א או שימוש בשמנים אתרים כגון שמן עץ התה או שמן לבנדר. טיפולים אלה, יהיו זולים יותר מרפואה קונבנציונלית. אבל, חשוב לדבר עם הרופא שלכם לפני שתנסו תרופה ביתית, כדי להבטיח שהם באמת בטוחות ויעילות.

לסיכום

העלות של טיפול בציפורן חודרנית יכולה להשתנות מאוד כתוצאה ממגוון גורמים, לרבות חומרת המצב של הציפורן, סוג המטפל שתבחרו, טיפול עצמי במוצרים ללא מרשם ועד למקרים חמורים יותר שידרשו ניתוח או התערבויות רפואיות אחרות. העלות יכולה להיות מושפעת מהמיקום של שירותי הבריאות שתבחרו ומהכיסוי הביטוח שלכם. 

על מה דיברנו עד כה?
דניאל וייס - פודיאטור
דניאל וייס - פודיאטור

מייסד ומנהל רפואי – מרפאות וייספיט לכף הרגל ופצעים.
יו"ר – ועדה המייעצת בפודיאטריה לשר הבריאות.
שותף מייסד חברת Diagnosi – פיתוח טכנולוגי לרגלי סוכרתיים.
יועץ ארצי בכיר לכף הרגל הסוכרתית – קופ"ח מכבי.
מנהל מרפאת כף רגל – צה"ל (מיל.)

כואב לך בכף הרגל? | צרו איתי קשר:
מאמרים נוספים באותו נושא: