אנו נעמידך על רגליך "עמודי זהב על אדן כסף ורגליים נאות על עקבים נכונים" - בן סירא כ"ז-י"ח

מדרסים בהתאמה אישית

מדרס הוא אביזר רפואי המותאם באופן אישי לכף הרגל של המטופל, מטרת המדרסים:

לפזר עומסי משקל באופן שווה על פני כפות הרגליים
לתת תמיכה
לשפר יציבות ומתוך כך לשפר את איכות החיים
להסיר מכאובים
עזרה בהחלמת פצעים קשים

ניתן לחלק את המדרסים לשני סוגים: ביומכניים – תומכים, ומדרסים אקומודטיביים – מרפדים
החומרים מהם עשויים המדרסים הינם מגוונים מאד ומותאמים בהתאם לבעיה הספציפית של המטופל, צרכי השימוש ומשקל המדרסים עמידים לשנים רבות וניתן להתאימם לכל סוגי הנעליים וכן לנעלי נשים אלגנטיות.

מדרסים ביומכניים:

הינם מדרסים הנעשים לפי מידת גבס של כפות הרגליים במנח ניטרלי.
Subtalar Joint Neutral Position
דהיינו באופן שבו אדם אמור לעמוד בו. בדרך זו ניתן לשלוט על כף הרגל, הקרסול והיציבות בהם יכולה להשפיע גם על הברכיים ועל הגב התחתון.
הבעיות הנפוצות שבהם ניתן לטפל באמצעות מדרסים אלו:
כאבי גב, כאבי שרירים, כאבי עקב – "דורבן", נקעים חוזרים, כאבי ברכיים, עצמות בולטות בכפות הרגליים, שיפור יציבות אצל ילדים חולי סוכרת, שברי הליכה אצל חיילים, הגנה על רגלי ספורטאים.

מדרסים אקומודטיביים:

הינם מדרסים רכים שייעודם לרפד את כפות הרגליים
לקיחת המידות נעשית ע"י דריכות הרגל בתוך תבנית ספוג ו/או לקיחת מידות באופן ידני. מדרס שכזה יכול לתת מענה לחוסר ריפוד בכריות כף הרגל, מיועדת גם לבלימת זעזועים או לאלו שיש להם הגבלה בטווחי התנועה במפרקים של כף הרגל.

אין כל בני האדם בורכו בזוג רגליים מוצלחות. ובהתרחש מצב של בעיות ברגליים, מהלך החיים עשוי להציב בפניכם מכשולים, שבסיכומו של יום יגרמו לכאבים עזים ברגליים שלכם, מדי יום ביומו. נעליים מכל מיני סגנונות, כמו גם מצבים רפואיים, כדוגמת סוכרת. או לחלופין עשיית כושר, אפילו בצורה הנכונה ביותר.

כל אלו עשויים לייצר פגמים ברגליים שלכם. בעיות שיאטו את ההליכה וההתנהלות שלכם, בשל כאבים נוראיים מנשוא. אך הסירו כל דאגה מעל הלב שלכם. לכל בעיה ניתן למצוא כיום פתרון. על מדרסים בהתאמה אישית כבר יצא לכם לשמוע? הם יעזרו לכם להתנייד באופן נכון, וייתרו כל צורה של כאב.

אך לא בכך מתחיל ומסתיים התפקיד של המדרסים, היתרונות שלהם הם רבים, ובמאמר זה נדון בחלק מהם. המשיכו לקרוא, זה נעשה מעניין מכותרת לכותרת…

מה היתרונות הבריאותיים של מדרסים בהתאמה אישית?

אף אם אתם לוחמי קרבות, שחשוב לכם להיות בפסגה, ואף אם אתם שוחרי הספורט המקצועי, סטיות של כפות הרגליים עשויות להשפיע לרעה על ההתנהלות היום יומית שלכם. לא מדובר רק אודות הליכה או ריצה, ממש לא. כאבים בכף הרגל עשויים להשפיע על העמידה שלכם, על הרצון שלכם לרכב על גבי אופניים, או לעשות ספורט ימי, על היכולות שלכם להתרומם למעלה. כאשר הבחירה באפיק של מדרסים בהתאמה אישית, עשויה לסייע לכם להתגבר על הכאבים הקשים מנשוא, אשר בהכרח מגבילים את התנועתיות שלכם. זאת ועוד, במידה שאתם מעוניינים לעשות פעילות ספורטיבית, כגון – במכון כושר, לרוץ או לעשות הליכה מהירה, כי אז עם ההתאמה האישית של המדרסים הכול יהיה לכם הרבה יותר קל, ותחוו עונג צרוף, שילווה אתכם כזיכרון מתוק ובר מימוש.  

למה מדרסים בהתאמה אישית יותר מומלצים ממדרסים גנריים?

מדרסים בהתאמה אישית הרבה יותר מומלצים מאשר מדרסים גנריים, בעיקר משום שהם נועדו לשמש כתמיכה באזורים בעייתיים שבכפות הרגליים. באפשרותם לפצות על עיוות במפרקים, להרים את קשתות הרגליים ולהקל בהרבה על כאבים בעקבים. התאמה אישית היא שם המשחק של המדרסים. להבדיל, אלפי הבדלות ממדרסים גנריים, שמיוצרים באופן המוני, וזמינים ברשת האינטרנט ובלי כל צורך במרשם, המדרסים שבהתאמה אישית מעוצבים באופן הזה שהם מתאימים בדיוק לקווי המתאר של כפות הרגליים, כמו גם לגודל שלהן. בנוסף לכך, בשל כך כי כפות הרגליים, מאופן טבען, אמורות להיות בתנועה תמידית, יש להן דריסת כף רגל ספציפית, ומדרסים שאינם מותאמים אישית עשויים לגרום, בסיכומו של דבר, להמון כאבים, במקום לתקן את העוול.

באיזה מצבים יעזרו לכם מדרסים בהתאמה אישית?

המצבים שבהם יעזרו לכם מדרסים בהתאמה אישית הם רבים ומגוונים, ולהלן נתאר לכם את החשובים שבהם –

  1. הם מתקנים מומים ובעיות בכפות הרגליים.
  2. כאשר אתם חווים חוסר נוחות מסוימת, בעיות אלמנטריות של מבניות, הינם, בדרך כלל, הגורם האחראי לסבל מכאב בכפות הרגליים. במקום להטמין את הראש בנוגע לכאבים שאתם חווים, תרכשו את המדרסים שמותאמים באופן אישי, ותתקנו או תטפלו בשורש הבעיה, כמו למשל – במצבים אקוטיים של קשתות גבוהות, או של קשתות ממוטטות.
  3. שחרור לחצים. מדרסים שמותאמים אישית מספקים תמיכה מרבית בעוד הינם מחלקים שוב את הלחץ שעובר על הרגליים בפעילות הקבועה שלכם מדי יום. הדבר מאוד אפקטיבי במידה ואתם סובלים, למשל, מדלקת במפרקים, או שהימים שלכם במקום העבודה לחוצים באופן ניכר. כמו כן, הם עוזרים במניעה של פצעי לחץ בכפות הרגלים, אשר קשורות למחלות כדוגמת הסוכרת.
  4. המדרסים בהתאמה אישית מסוגלים לשפר את הבריאות הכללית של הקרסול, הגב או הברך. כאבים בכפות הרגליים יכולים להוות מטרד רציני, שייפסק עם ההתאמה הנכונה של המדרסים, במצבים כגון – כאבי גב, כאבים בקרסול, כאבי ברכיים. כל אלו תלויים בכפות הרגליים, על מנת לשמור על יישור מיטבי ועל טווח תנועה רצוי. בעיות בכפות הרגליים עשויות לייצר כאבים, ולהמעיט ביכולת הניידות של הגידים, של השרירים ושל המפרקים. כל זה מהווה מקדם לחץ ברקמה הרכה ובמבנים הגרמיים של הגפיים התחתונות או בגב. באמצעות הישורת הנכונה, תמצאו דרך להימנע מכל התרחישים מבשרי הרעות הללו.

מה המשמעות של בחירת מדרסים בהתאמה אישית מדויקת?

המשמעות של בחירת מדרסים בהתאמה אישית מדויקת באה לידי ביטוי בכך שנבחנת כהלכה איתנות של הקרסוליים וכפות הרגליים בגוף של המטופל, תוך כדי התחשבות בסוג של הנעלים אשר הנכם חפצים לנעול, או כל אינפורמציה רלבנטית אחרת בנוגע להיסטוריה הבריאותית הספציפית שלכם. מי שאמון על התאמה אישית של מדרסים מכוון את היעד של התאמה מדויקת לכפות הרגליים של המטופל, והינו שימוש בפרט לתנאים לא פשוטים של כף הרגל.

האם מדרסים בהתאמה אישית יקלו על הכאבים שלכם באמת?

יש להודות, עם יד על הלב, כי מדרסים בהתאמה אישית אכן יכולים להקל בעוצמת הכאבים שלכם, תוך כדי מתן תמיכה מוצלחת לכפות הרגליים, במקום שהנכם הכי צריכים אותה, תוך כדי מתן של הקלה במקומות של לחצים, שעשויים להסב לכדי סבל מכאבים כרוניים וקשים למדי. לפיכך, ההתאמה האישית של המדרסים בהכרח עשויה לסייע במגוון רב של תרחישים בעייתיים, ולהלן נביא אותם לפניכם –

  1. כאשר הרגליים שטוחות או שיש להם אלמנט ניכר של קשתות גבוהות.
  2. כאשר סובלים מכאבים בעקבים, או שיש דלקת בכף הרגל.\
  3. למי שסובל מכאבים כתוצאה מדלקת מפרקים.
  4. למי שחווה חדשות לבקרים היווצרות של שלפוחיות או של יבלות ברגליים.

לעתים, במצב של כאבים כרוניים, מרוב שממש מתרגלים אליהם, לא מצליחים להבין עד כמה נפגעת איכות החיים, ורק לאחר שבוחנים את האופציה של המדרסים בהתאמה אישית, שמייתרים כל כאב, מבינים באיזה מקום נמוך הייתם בו עד לרגע זה. 

על מה דיברנו עד כה?
דניאל וייס - פודיאטור
דניאל וייס - פודיאטור

מייסד ומנהל רפואי – מרפאות וייספיט לכף הרגל ופצעים.
יו"ר – ועדה המייעצת בפודיאטריה לשר הבריאות.
שותף מייסד חברת Diagnosi – פיתוח טכנולוגי לרגלי סוכרתיים.
יועץ ארצי בכיר לכף הרגל הסוכרתית – קופ"ח מכבי.
מנהל מרפאת כף רגל – צה"ל (מיל.)

כואב לך בכף הרגל? | צרו איתי קשר:
מאמרים נוספים באותו נושא: