אנו נעמידך על רגליך "עמודי זהב על אדן כסף ורגליים נאות על עקבים נכונים" - בן סירא כ"ז-י"ח

דרכי טיפול בדורבן בכף הרגל

אישה שסובלת מדורבן בכף הרגל

דורבן ברגל הוא משקע סידן הגורם לבליטה גרמית בחלק התחתון של עצמות כף הרגל. בצילום רנטגן, דורבן בעקב למשל, יכול להתרחב קדימה עד חצי סנטימטר. ללא ראיות נראות לצילום רנטגן, המצב ידוע לפעמים כ"תסמונת דורבן כף הרגל". האם חוויתם כאבים או דלקת בכף הרגל? אמנם ישנן מספר סיבות לכך שכף רגליכם עלולה להיפגע, אבל כאב חד דמוי סיכה או כאב עמום שנורה לכיוון החלק האחורי של כף הרגל שלכם הוא סימפטום סביר של דורבן עצם. בוא נחקור כמה דרכים לפלל בכאבי דורבן העצמות שלכם ולהחזיר אתכם על הרגליים.

טיפולים לא כירורגיים לדורבן בכף הרגל

כאב בכף הרגל הקשור לדורבן בעקב ודלקת כף הרגל עשוי שלא להגיב טוב למנוחה. אם אתם הולכים אחרי שנת לילה, הכאב עלול להרגיש גרוע יותר כאשר ה- plantar fascia מתארך לפתע, מה שנמתח ומושך את העקב של כף הרגל. לעתים קרובות הכאב פוחת ככל שאתם הולכים יותר. אבל אתם עלולים להרגיש חזרה של כאב לאחר מנוחה ממושכת או הליכה נרחבת. אם יש לכם כאב בכף הרגל שנמשך יותר מחודש, התייעצו עם רופא. הם עשויים להמליץ ​​על טיפולים שמרניים כגון: תרגילי מתיחה המלצות על נעליים הדבקה או רצועה למנוחה של שרירים וגידים לחוצים תוספות נעליים או מכשירים אורתוטיים פיזיותרפיה סדי לילה כאבי עקב עשויים להגיב לטיפול בתרופות ללא מרשם כגון פרצטמול (טיילנול), איבופרופן (אדוויל) או נפרוקסן (אלווה). במקרים רבים, מכשיר אורתוטי פונקציונאלי יכול לתקן את הגורמים לכאבים בעקב ובקשת כמו חוסר איזון ביומכאני. במקרים מסוימים, הזרקה עם קורטיקוסטרואיד עשויה להתבצע כדי להקל על הדלקת באזור.

טיפולים בניתוח לדורבן בכך הרגל

יותר מ-90 אחוז מהאנשים משתפרים עם טיפולים לא ניתוחיים. אם טיפול רגיל לא מצליח לטפל בסימפטומים של דורבן בעקב לאחר תקופה של 9 עד 12 חודשים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי להקל על הכאב ולהחזיר לכם את כושר הניידות. טכניקות כירורגיות כוללות: שחרור ה- plantar fascia והסרת דורבן. נדרשות בדיקות או בדיקות טרום ניתוחיות על מנת לזהות מועמדים אופטימאליים, וחשוב להקפיד על המלצות לאחר הניתוח לגבי מנוחה, יישום קרח, דחיסה, הרמה של כף הרגל ומתי לשים משקל על כף הרגל המנותחת. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך עבור המטופלים להשתמש בתחבושות, סדים, גבס, נעליים ניתוחיות, קביים או מקלות לאחר הניתוח. סיבוכים אפשריים של ניתוח בעקב כוללים כאבי עצב, כאבים חוזרים בעקב, חוסר תחושה קבוע של האזור, זיהום וצלקות. בנוסף, עם שחרור פלנטר פאסיה, קיים סיכון לחוסר יציבות, התכווצויות בכף הרגל, שבר מאמץ ודלקות בגידים.

טיפולים נוספים לדורבן בכף הרגל וסימפטומים נלווים


פיזיותרפיה

אם הכאב שלכם בכף הרגל עז או שאתם מודאגים מביצוע נכון של המתיחות, מומלץ לשקול, לפנות לטיפולי פיזיותרפיה. פגישות שגרתיות אלו עם רופא פודיאטר מיומן יכולות לעזור להבטיח שאתם עושים את התרגילים הטובים ביותר למצבכם, ולחומרתו ולעקוב אחר כיצד הכאב שלכם משתפר או מחמיר. 

התאמות נעליים

אנשים רבים חווים כאבים בכף הרגל מכיוון שהם נועלים נעליים לא מותאמות כהלכה. אם אתם פועלים לפי ההמלצות שלנו למציאת ההתאמה הנכונה ועדיין חווים כאבים בכף הרגל, ייתכן שתצטרכו לפנות להנעלה מיוחדת, או התאמות לנעליים המשמשות אתכם ביום יום. תוספות נעליים מותאמות אישית או מכשירים אורתוטיים יכולים לעתים קרובות להביא הקלה מבלי להגביל את אפשרויות ההנעלה שלכם. בעוד שאתם יכולים לנסות דברים שונים, כמו כוסות עקב גנריים, רופא פודיאטר יכול להמליץ ​​או לעצב בהתאמה אישית את הסוליה הטובה ביותר למצב הייחודי שלכם. 

סדי לילה

סד לילה יכול לעזור לשמור על כף הרגל שלכם כפופה בזמן השינה, כך שאינכם מהדק או מכבידים על ה- Plantar Fascia שלכם בן לילה. לרוב זו המלצה טובה למי שמתעורר עם כאבי עקב שמגרים את רקמת השריר הרכה שלהם במיטה.

תרופות ללא מרשם

תרופות ללא מרשם, אנטי דלקתיות כמו אספירין, איבופרופן או נפרוקסן יכולות לעזור להקל על אי נוחות קלה הקשורה לכאבי דורבן עצם. אדוויל, מוטרין ואלב עוזרים לעתים קרובות, אבל לא אמורים להיות פתרונות ארוכי טווח לבעיית כאב בכף הרגל שלכם.

על מה דיברנו עד כה?
דניאל וייס - פודיאטור
דניאל וייס - פודיאטור

מייסד ומנהל רפואי – מרפאות וייספיט לכף הרגל ופצעים.
יו"ר – ועדה המייעצת בפודיאטריה לשר הבריאות.
שותף מייסד חברת Diagnosi – פיתוח טכנולוגי לרגלי סוכרתיים.
יועץ ארצי בכיר לכף הרגל הסוכרתית – קופ"ח מכבי.
מנהל מרפאת כף רגל – צה"ל (מיל.)

כואב לך בכף הרגל? | צרו איתי קשר:
מאמרים נוספים באותו נושא: