אנו נעמידך על רגליך "עמודי זהב על אדן כסף ורגליים נאות על עקבים נכונים" - בן סירא כ"ז-י"ח

כל מה שרציתם לדעת על נעליים אורטופדיות

גבר לובש נעליים אורטופדיות

הן נחשבו עד לפני כמה שנים לנעליים שמתאימות למבוגרים בלבד, בטענה שהן שלא עונות על צו האופנה העדכני. מי שמכיר בהן מקרוב היום, יודע שמדובר בטענה שהייתה רלוונטית בעבר הרחוק בלבד. מאמר זה עולה לרשת כדי להעלות את המודעות בנושא ועל הדרך להעלים מיתוסים ישנים. נזמין אתכם לקרוא את השורות הבאות, בהן יתגלה המידע הרלוונטי והאמין שיאפשר להכיר מקרוב בנעליים האורטופדיות שהפכו לשם דבר בקרב צעירים ומבוגרים כאחד.

ההגדרה של נעליים אורטופדיות

הגיע הזמן להכיר בנעליים האורטופדיות מפיהם של מומחים בתחום. נסביר כי נעליים אלה עשויות מחומרים איכותיים בלבד. הן מספקות תמיכה ומפחיתות את הסיכוי להופעת דלקות ובעיות רפואיות אחרות שעשויות להתפתח בכף הרגל ובגוף, לדוגמא:

  • קרסול
  • ברכיים
  • גב ועוד

הנעליים מתאימות לכל כף רגל

החומרים המיוחדים שנמצאים בנעליים האורטופדיות מקבלים את צורתה של כף הרגל. מדובר ברפידות אורטופדיות שמורכבות מג'ל ייחודי או פלסטיק קשיח שמקנים תמיכה טובה לקרסול ולעקב. התאמה מרבית שכזו לכל כף רגל מובילה לתמיכה שחיונית לשמירה על יציבות כף הרגל והגוף. זו אחת הסיבות שגורמות לצעירים ומבוגרים כאחד לבחור בנעליים אורטופדיות. שכן, כל אחד רוצה לנעול נעליים שיתאימו למבנה כף רגלו במינימום מאמץ. נדגיש שנעליים מסוג זה מתאימות גם למי שכפות הרגליים שלו שונות אחת מהשנייה מבחינת האורך ו\או הרוחב. שכן, ניתן לבצע התאמה אישית של נעל אורטופדית לכל כף רגל בנפרד.

צריך להתאים את הנעל לאורח החיים שלכם

בחירה בנעליים אורטופדיות לא מסתיימת בחיפוש אחר עיצוב מתאים ומידה תואמת. שכן, יש לבחון תחילה את אורח החיים ולהתאים אליו את סוג הנעל. נציג כעת דוגמא למצב נפוץ שיאפשר להכיר בהתאמה הנכונה לאנשים שעומדים על הרגליים לאורך היום. הכוונה למי שעובדים בעבודה שמצריכה עמידה לזמן רב או אחרים שצועדים מידי יום למרחקים ארוכים. במצב שכזה, מומלץ לבחור בנעל אורטופדית שעשויה מסוליה אלסטית, משום שזו תפזר את הלחץ שמופעל על כף הרגל באופן מיטבי ותפחית את הופעתן של דלקות ומכאובים.  

יש מגוון רחב של עיצובים

רבות דובר על הנראות של הנעליים האורטופדיות שנתפסו עד לא מזמן כלא מתאימות לאופנה הקיימת. זה הזמן לנפץ את המיתוס ולהדגיש שהיום המצב שונה. שכן, יש מגוון עצום של נעליים אורטופדיות וכל אחד יכול למצוא את הנעל המתאימה לו ביותר מבחינת עיצוב.  

מומלצות לחולי סוכרת 

מחלת הסוכרת נחשבת למצב כרוני שמוביל לעיתים לבעיות בריאותיות חמורות. מי שסובלים ממחלה זו, יודעים שהם נמצאים בסיכון לפתח כיבים, שלפוחיות ופצעי לחץ בכף הרגל. נעילת נעליים אורטופדיות עשויה להפחית את הסיכון בפיתוח בעיות אלה, מכיוון שהנעל מספקת תמיכה מיטבית לכף הרגל מכל מיני בחינות, למשל:

  • מאפשרת כניסה ויציאה של אוויר מהנעל
  • פנים הנעל מעוצב באופן רחב יחסית, כך שנמנע חיכוך עם פצעים קיימים

מאופיינות במבנה ייחודי

התבוננות מהירה בחלל הנעל האורטופדית תחשוף בפניכם את המחשבה הרבה שהושקעה סביב ההתאמה האישית שמובילה לנוחות המקסימלית שבאה לידי ביטוי בנעילת הנעליים. בניגוד לנעליים "רגילות", לא תמצאו כאן מספר רב של תפרים פנימיים. שכן, אלה עשויים לגרום לא פעם לגירוי ואי נוחות בכף הרגל, במיוחד עבור מי שסובלים מבעיות עור שונות. בנוסף לכך, ניתן יהיה למצוא גם בטנה נעימה וחלקה, הגבהה ייעודית לבהונות ושימוש בחומרים איכותיים בלבד בתוך הנעל ומחוצה לה. 

מומלץ למדוד אותן טרם הרכישה

ישנם לא מעט אנשים שנוהגים להזמין נעליים חדשות מאתרים מקוונים. חשוב להדגיש שניתן לבצע רכישה של נעליים אורטופדיות באופן זה לאחר מדידת הנעליים בחנות. שכן, יש לבחון את הדברים הבאים מקרוב:

  1. האם הרפידה מספקת תמיכה?
  2. האם יש מרווח מספק לאצבעות? (חשוב במיוחד עבור מי שסובלים מיבלות באצבעות)
  3. האם יש תחושה של יציבות בעת מגע עם הקרקע?

לסיום

חשוב להכיר בנעליים האורטופדיות מקרוב, משום שהן משנות את חייהם של רבים מקצה לקצה. כעת אתם מכירים באינפורמציה העדכנית, כך שנותר לכם רק לבחור את הדגם המתאים ביותר עבורכם מהמגוון שמוצע בחנות אורטוקל, כדי שתוכלו ליהנות מעתה ואילך מהשילוב של עיצוב ונוחות בכל צעד.

על מה דיברנו עד כה?
דניאל וייס - פודיאטור
דניאל וייס - פודיאטור

מייסד ומנהל רפואי – מרפאות וייספיט לכף הרגל ופצעים.
יו"ר – ועדה המייעצת בפודיאטריה לשר הבריאות.
שותף מייסד חברת Diagnosi – פיתוח טכנולוגי לרגלי סוכרתיים.
יועץ ארצי בכיר לכף הרגל הסוכרתית – קופ"ח מכבי.
מנהל מרפאת כף רגל – צה"ל (מיל.)

כואב לך בכף הרגל? | צרו איתי קשר:
מאמרים נוספים באותו נושא: