אנו נעמידך על רגליך "עמודי זהב על אדן כסף ורגליים נאות על עקבים נכונים" - בן סירא כ"ז-י"ח

מחיר של מדרסים אורטופדיים

מדרסים לפעילות ספורט מותאמים אישית

"בבריאות לא חוסכים", משפט שסבתא שלי נהגה לומר להורים שלי גם כשאנחנו הנכדים לא היינו חולים. היא צדקה, בלי בריאות שאר הדברים הופכים ללא חשובים. מדרסים אורטופדיים הם תומך בריאות חשוב לשימור ושיפור הבריאות לאלו שסובלים מבעיות בכף רגל, וידוע שכאשר לכף הרגל לא נוח, אז איברים אחרים מתחילים לסבול (בעיקר גב, צוואר, ברכיים). מכיוון שכך, נראה כי על המדרסים האורטופדיים מונח משקל רב (כפל לשון מכוון) וחשוב להכיר את הנושא בכלל זה כיצד נקבע המחיר שלהם.

מה המחיר של מדרסים אורטופדיים? 

לא נשאיר אתכם במתח, המחיר נע בין 400 ש"ח (-/+) לבין 4000 ₪ (-/+). טווח המחיר רחב מכיוון שמדובר בשוק פרוץ ולא מפוקח, ללא רישוי רשמי, ללא פיקוח על מחירים, ללא בקרה על איכות החומרים או תו תקן.

מה משפיע על מחיר המדרסים?

  • משך זמן תהליך הייצור של המדרסים, שהינו תהליך ידני בחלקו, עיקר העלות הינה עבור זמן העבודה.
  • מספר השכבות המרכיבות את המדרס.
  • החומר ממנו מכינים את המדרסים, לרוב מדובר בקרבון (סיבי פחם) וסוג של פלסטיק. חשוב לדעת שבחירת החומר למדרס צריכה להיעשות בהתאם לסוג המדרס הנדרש (בלימת זעזועים, מידת רכות) ולא לפי סוג החומרים. 
  • תקופת האחריות על המדרסים.
  • למה משמשת הנעל? הליכה, ספורט, אלגנטי וכדומה.
  • במדרסים נדרש לבצע שיפורים והתאמות לפחות בתקופה הראשונה ועל כן נדרש המשך שירות וטיפול.

מי צריך מדרסים?

מדרסים מיועדים רק לאלו הסובלים מכאבים ברגלים ובחלקי גוף נוספים בזמן הליכה, בפעילות ספורטיבית ורק לאחר שנבדקו על ידי רופא אורתופד שמאשר שמקור הבעיה אכן בכף הרגל. מדרסים אינם מיועדים לאנשים שאין להם בעיה בכף הרגל ושמאמינים שמדרסים יאפשרו להם הליכה או פעילות ספורט טובה יותר. לרוב זה להפך, מדרסים למי שלא צריך יכולים לגרום נזק.

6 עצות קטנות אך חשובות, ממה צריך להיזהר במחירי מדרסים?

  1. מכיוון שמודבר בשוק לא מפוקח, ישנם בעלי עסקים שמנצלים את מוכנות הנזקקים למדרסים לשלם מחירים גבוהים (כי הבריאות מעל הכל) וגובים מחירים גבוהים. 
  2. תהליך יצור מדרס מהיר מדי (פחות מ-1/2 שעה) מהווה נורה אדומה לגבי תהליך המדידה, איכות החומרים ואיכות תהליך הייצור.
  3. כאשר אין מחירון בסיסי גלוי וקבוע בחנות או במכון. היעדר מחירים יכול להוביל למצב שבו בעל העסק מתאים מחירים לפי הלקוח.
  4. בקשו לקבל את דוגמת המדידה שנעשתה לכף הרגל. חוסר מוכנות לתת את דוגמת המדידה יכול להצביע על כך שהמקום אינו מכין מדרס מותאם אישית אלא עושה שימוש בתבניות קבועות.
  5. בדקו על החנות ממנה אתם מתכוונים לקנות. חפשו עליה ברשת, ראו שהיא קיימת, בדקו לגבי המלצות או ביקורות.

האם יש דרך להוזיל את עלויות המדרסים?

  • לחברי קופות החולים יש מידה מסוימת של הנחה (בדרך של השתתפות עצמית). ההנחה מותנית באישור והמלצה של רופא מהקופה וכן כי החנות או המכון האורטופדי הם בהסדר עם הקופה.
  • בדקו זכאויות דרך הביטוח לאומי.

מה זה מדרס ביו-מכאני?

בשנים האחרונות עולה בתחום המדרסים מדרס ביו-מכאני כסוג מתקדם  וטוב יותר של מדרסים אורטופדיים. מדובר במדרסים שעושים את אותה העבודה כמו שאר המדרסים, אך הם עשויים בחלקם מחומרים אחרים כמו, גרפיט ושעם. חומרים אלו (בשילוב עם פלסטיק) מובילים למדרס בעל עמידות וקשיחות גבוה יותר שבסופו של דבר מחזיק יותר זמן.

איפה כדאי לקנות מדרסים אורטופדיים בחנות או במכון?

חנות או מכון?, שם המקום הוא בעיקר בחירה עסקית של בעל העסק ואין לה יותר מדי משמעות מבחינה מקצועית (כאמור התחום אינו בפיקוח). לכן, השם של בית העסק שאתם בוחרים אינו משנה במיוחד, החשוב הוא לבדוק את העסק, לקבל המלצות ולבדוק מקומות נוספים.

לסיכום

אם אתם סובלים בזמן הליכה, פעילות ספורטיבית ועמידה מכאבים בגפיים התחתונות, גב או צוואר ייתכן שהבעיה נובעת מחוסר יציבות בכף הרגל ואף מסוג הנעל שלכם. במידה ורופא אורתופד מאשר שזו אכן הבעיה. הפתרון נמצא בהכנסת מדרסים אורטופדיים בהתאמה לנעל. מדרס הוא מוצר בעלות גבוהה שבהכנתו נדרש דיוק, התאמה אישית, שימוש בחומרים נכונים וכל זאת על ידי איש מקצוע שאף נותן לכם אחריות על המוצר.

על מה דיברנו עד כה?
דניאל וייס - פודיאטור
דניאל וייס - פודיאטור

מייסד ומנהל רפואי – מרפאות וייספיט לכף הרגל ופצעים.
יו"ר – ועדה המייעצת בפודיאטריה לשר הבריאות.
שותף מייסד חברת Diagnosi – פיתוח טכנולוגי לרגלי סוכרתיים.
יועץ ארצי בכיר לכף הרגל הסוכרתית – קופ"ח מכבי.
מנהל מרפאת כף רגל – צה"ל (מיל.)

כואב לך בכף הרגל? | צרו איתי קשר:
מאמרים נוספים באותו נושא: